daveyennickinoman.reismee.nl

Dag 9 - Precies niets doen

Zoals de titel al doet vermoeden doen we vandaag helemaal niets. Het hotel is zo heerlijk. We worden op onze wenken bediend, zwemmen wat, lezen lekker en bruinen wat bij in de zon. We nemen een heerlijke lunch bovenop het dak van het hotel bij het zwembad en komen lekker bij van een toch wel pittige reis.

Als we rond zonsondergang weer naar de kamer willen gaan zien we ineens ook weer Anita. Jeweetwel die ene helft van het duo dat in paniek was op het vliegveld omdat de GPS uit het jaar nul niet voor hen klaar lag. Alles is in de tussentijd goed gegaan met de simkaart en Google Maps en ze hebben een fantastische reis gehad. Ze zijn net als wij onder de indruk geraakt van het land en overwegen terug te komen om ook het zuiden te verkennen. Het zuiden blijkt namelijk totaal andere kenmerken te hebben en veel groener te zijn. Er zijn kamelen die op het strand bij Salalalah leven, je kunt er tijgers in het wild zien en ook kun je er haaien spotten. Toevallig hebben Davey en ik het er ook al over gehad. Het is gewoon echt een fantastisch en heel veelzijdig land. We wisselen nog emailadressen uit aangezien Anita nog wat foto's uit Nizwa heeft waar wij toevallig ook op staan.

Spannender dan dit kan ik deze dag niet maken. We zouden nog even lekker bij een Italiaan uit eten gaan, maar op het moment dat we daar zitten en hebben besteld krijgt Davey ineens ontzettende buikpijn. We vragen of ze de pizza willen inpakken en vertrekken met de take away terug naar de kamer. Kijken in bed lekker Expeditie Robinson terug met een brownie cakeje. De buikpijn is inmiddels verdwenen en dus kunnen we lekker gaan slapen.

Christel

Slaap lekker en tot straks XX