daveyennickinoman.reismee.nl

Dag 2 Muscat

We zitten in een lekker luxe hotelletje en dat wordt bevestigd door de gordijnen waar letterlijk geen zonnestraal doorheen komt. Ik word wat gedesoriënteerd wakker, ga naar het toilet en heb gevoel dat het 6 uur is. Toch even een snelle blik op m'n telefoon: 10.30 uur. Davey is ook nog in een diepe slaap verzonken. Blijkbaar hadden we het even nodig.

Muscat staat bekend als de "Witte Stad" en dat is terecht aangezien 99% van alle gebouwen wit zijn in Muscat. Sterker, ik denk dat je een vergunning bij de Sultan himself moet aanvragen om een ander likkie verf op je voorgevel te mogen smeren. Er wonen ongeveer 1.4 miljoen inwoners in Muscat. Ongeveer een derde van alle inwoners in heel Oman. De stad is schoon, de infrastructuur is goed en de auto's zijn luxe en mooi. Het is geen Dubai maar je merkt dat je in een rijk land bent, waar het gemiddelde jaarinkomen rond de 50.000 dollar per jaar ligt, kunnen wij nog een puntje aan zuigen.

Rond enen gaan we lunchen bij Ray's bagels. Deze fout maken we minsten 1 keer per reis, Europees eten bestellen buiten Europa. De onbijtbagel met ei, bacon en kaas smaakt naar een broodje frikadel speciaal met ketchup. Niet te doen dus. Maargoed, mag de pret niet drukken. We doen het rustig aan en rijden naar de boulevard van Muscat waar ook de haven is. Ook hier zie je de weelde, waaronder een mega groot cruiseschip. We rijden nog naar het Al Mirani Fort maar deze is momenteel helaas niet te bezichtigen doordat militairen hier oefeningen doen. Na het strandpaleisje van de Sultan uitvoerig op de gevoelige plaat te hebben vastgelegd stijgen we weer in onze stalen ros terug naar het hotel.

Terug in het hotel pakken we onze speedo's en badpakken en zetten we zeil richting de infinity pool naast onze rooftopbar, lekker decadent. Nadat de zon is onder gegaan gaan we terug de kamer om ons klaar te maken voor het avondeten. We eten heerlijk vers gevangen vis aan het strand en duiken in het hotel nog even de sauna in. We toppen de dag af met zojuist gescoorde chocolaatjes en Expeditie Robinson in bed. Heerlijk relaxte eerste dag in Oman.

Christel

Altijd weer leuk om mee te reizen xx